در گزارش ما دیجیتال اعلام شد؛
توضیحات تكمیلی رگولاتوری درباره هزینه رمز پویای بانكها
به گزارش ما دیجیتال رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره هزینه پیامك رمز دوم پویا كه از حساب مشتریان بانكها كسر می شود توضیح داد.
حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تكمیل و شفاف سازی اظهارات خود در مورد فرآیند دریافت رمز دوم پویا از راه پیامك تلفن همراه تصریح كرد: این برداشت كه دریافت رمز دوم پویا كه از سمت بانكها به مشتركان ارسال می شود، هزینه دارد درست نیست چون كه دریافت هیچ پیامكی پولی نبوده و پیامك دریافت رمز یك بار مصرف هم بانكها از این قاعده مستثنی نیست.
وی اظهار داشت: مطابق با آنچه كه از سمت بانك مركزی اعلام شده كاربران می توانند از راه اپلیكیشن و پیامك، رمز دوم پویای بانكی دریافت نمایند و این روش كه كاربر باید ۴ رقم آخر كارت خویش را به سرشماره بانك مورد نظر پیامك كند مربوط به تمامی بانكها نبوده و نمی توان این فرآیند را به همه بانكها تعمیم داد.
معاون وزیر ارتباطات با تاكید بر اینكه رگولاتوری طرف حساب مردم در مورد رمز دوم پویا نیست، اضافه كرد: ارسال پیامك از سمت بانكها مجانی بوده و مشترك بابت آن هزینه ای پرداخت نمی كند اما آنچه كه مورد بحث است روش دریافت رمز پویا از راه ارسال ۴ رقم شماره كارت بانكی به سرشماره بانك مورد نظر است كه با عنایت به آنچه ارسال پیامك هزینه دارد این هزینه برای مشترك محاسبه می شود.
وی اظهار داشت: اگر مشتركی به روش پیامك درخواست دریافت رمز پویا داشته باشد و شماره كارت خویش را به سرشماره بانكی ارسال نماید ارسال پیامك از سمت مشترك دارای هزینه است و در صورتیكه قرار باشد این پیامك مجانی شود باید بانكها با اپراتورهای موبایل به توافق برسند.
جوشقانی تصریح كرد: فرآیند رمز دوم پویا ارتباطی با اپراتورهای موبایل ندارد و بر اساس سیاست های بانك مركزی اجرایی می شود. اگر در این فرآیند برای درخواست رمز دوم مطابق با نظر بانك مركزی، مردم باید پیامكی ارسال نمایند به طبع اگر نخواهند هزینه ای برای مردم محاسبه شود باید در این حوزه با اپراتورها توافق كنند. تابحال در این خصوص توافقی صورت نگرفته است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب