در تازهترین بررسی ادوبی پیرامون بازاریابی دیجیتالی كه نتایج آن به تازگی منتشر شده، مشخص شده كه ۴۱ درصد از ۷۵۰ بازاریابی كه در این پژوهش
شركت كرده بودند، گفتنهاند كه خواهان ایجاد یك تجربه دیجیتالی هستند.
گفتنی است در این میان، تنها ۷ درصد از بازاریابان، بلوغ دیجیتالی سازمان خود را پیشرفته ارزیابی كردند و ۸۱ درصد نیز اظهار داشتهاند كه بلوغ دیجیتالی تأثیری شگرف بر كسب و كارشان دارد.
از سوی دیگر نینا جونز (مدیر بخش تجربه مشتری در مایكروسافت)، در سخنرانی خود در انجمن Adobe CX Forum كه در ابتدای ماه ژوئیه در لندن برگزار شده بود، پیشنهاد كرد كه مدیران شركتها در هنگام توسعه راهبردهای تجربه دیجیتالی مشتریان، به جای اتكاء به موفقیتهای گذشته، بهتر است به گونهای متفاوت بیندیشند و آینده را مدنظر قرار دهند.
جونز توصیه كرد كه كسبوكارها به منظور توسعه تجربه دیجیتالی برای مشتریان، بهتر است رویكردی لایهای در پیش بگیرند.
او همچنین گفت كه لایه زیرین این فرآیند شامل مدیریت ارتباط با مشتری، یا یك لایه اطلاعاتی است كه برای گرفتن همه دادگان به صورت یكجا استفاده میشود.
وی افزود: «در بالای این لایه، نیاز به فرایندهای پشتیبان و جریانهای كاری وجود دارد كه برای تمركز بر مشتری، بهینه شده باشند.»
همچنین بنا به اظهارات وی: «لایه بعدی نیز مربوط به توانمندسازی كارمندان است كه نیازمند زیر پوشش در آوردن فرآیند استخدام و مدیریت استعدادها است.»
خانم جونز میگوید: «تجربه مشتری و تجربه كارمندی، دو روی یك سكه هستند.»
بنا به اظهار متخصصان،
شركت چاپ و نشر پیرسون، نمونهای از شركتی است كه این تحولات دیجیتالی را از سر میگذارند. در همین راستا، جف سیلی (معاون ارشد دیجیتال در پیرسون) میگوید كه بخش آموزش این
شركت در نتیجه این تجربه، به سرعت در حال تغییر است.
او اظهار میدارد: «در حال حاضر منابع آنلاین رایگان در دسترس وجود دارند كه شیوههای یادگیری شخصی ارائه میدهند، اما ما هنوز هم به تفكرات قدیمی عادت داریم كه مانع بازدارنده ما هستند.»