کارآفرینی ذهنیت و اقدام کارآفرینی در بازار کتاب

کارآفرینی ذهنیت و اقدام کارآفرینی در بازار کتاب ما دیجیتال: «کارآفرینی ذهنیت و اقدام کارآفرینی»، عنوان کتابی است که انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران آنرا بتازگی چاپ و منتشر نموده است.


به گزارش ما دیجیتال به نقل از ایسنا، هیدی ام. نیک، کریستوفر پی. نیک و امال مورای مولفان کتابی هستند که غلامحسین حسینی نیا، دانشیار دانشگاه تهران، مرضیه بختیاری، مدرس دانشگاه فرهنگیان و پژوهشگر و دکتر پیمان بیات لاری دانش آموخته دکتری کارآفرینی آنرا ترجمه کرده اند.
در بخش پیشگفتار کتاب می خوانیم:
کارآفرینی تا مدتی پیش به عنوان یک کسب وکار جدید بسیار محدود بود که تنها افراد کمی به آن توجه می کردند و در آن کارآفرینان در هر شکلی از کارآفرینی، صاحب الگوی تفکر، مهارت ها و ابزارهایی برای ایجاد تغییر، بهبود و خلق تفاوت در جهان تعریف می شدند. با این وجود، هیچگونه کارآفرینی مشابهی نیز یافت نمی شد و تمرین کارآفرینی فقط ویژه افرادی نبود که شروع به ایجاد کسبو کار جدید می کردند. از آن جایی که جهان نه فقط از آنهایی که کارهای جدیدی را شروع می کنند، بلکه از تمام آنهایی که در کارهای خود کارآفرینانه عمل می کنند، سود خواهد برد و ما در نسل کارآفرینی زندگی می نماییم، بنابراین، باید همه دانشجویان با خلق و کشف ایده های جدید و پیمایش در محیط های متغیر، مبادرت به یادگیری عملی بجای یادگیری نظریه کنند.
کارآفرینی، الگوی تفکر و تمرین یک رویکرد مبتنی بر عمل، واقع گرایانه و فراگیر برای خلق ارزش است. این کتاب درسی، برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه است که بدنبال روش هایی برای شروع و اجرای کار جدید شامل ایجاد یک کسب وکار یا خلق ابتکار جدید، بصورت فردی در داخل یک شرکت بزرگ یا در یک کسب وکار کوچک هستند.
این کتاب سه نکته فلسفی را بیان می کند. نخست اینکه آموزش کارآفرینی بسیار مهم می باشد، اما رویکرد های اصلی فعلی قدیمی هستند. با این همه هنوز هم خیلی ها پیش از اینکه مشتری یا بازار را به خوبی بشناسد، به یک طرح کسب وکار نوشته شده اعتماد می کنند.
سایر رویکردها، پیش از آزمایش فرضیات و آزمایش مفاهیم، شروع کسب وکار را تشویق می کنند. دوم اینکه تجربه در دنیای واقعی به یادگیری کمک می نماید، اما گاهی هزینه شکست آن در دنیای واقعی بسیار زیاد است.
به دو دلیل فوق می توان اظهار داشت که کارآفرینی در یک ساختار رسمی آموزشی نیازمند رویکرد جدید و مبتنی بر اقدام و تمرین است.
این کتاب درسی به آموزش کارآفرینی به عنوان روشی فراتر از درک، دانستن و گفت و گو، نگاه کرده است و کارآفرینی را به عنوان نگاهی نیازمند به استفاده از اقدام و تمرین بررسی نموده است.
انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این کتاب را در 839 صفحه شامل 11 بخش به همراه ضمائم و به قیمت 990 هزار تومان راهی بازار نشر کرده است.




1403/10/04
10:19:02
5.0/5
35
تگهای خبر: آموزش , ابزار , دانش , رایانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات