مشاور رییس جهاد دانشگاهی خبر داد

امکان میزبانی پارک علم وفناوری جهاددانشگاهی از شرکت های دانش بنیان استانی

امکان میزبانی پارک علم وفناوری جهاددانشگاهی از شرکت های دانش بنیان استانی به گزارش ما دیجیتال، مرکزی مشاور رئیس جهاد دانشگاهی در امور تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: در پارک علم و فناوری البرز می توانیم یا شرایط ویژه، میزبان شرکت هایی باشیم که مراحل رشد را در استان طی کرده و بهر دلیلی ادامه یا توسعه فعالیت آنها در استان مقدور نیست.



مسعود ابراهیمی روز گذشته، اول آبان، در بازدید از پارک علم و فناوری استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این بازدید استفاده از تجارب پارک علم و فناوری استان است، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی متولی سه پارک علم و فناوری و ۷۰ مرکز رشد و نوآوری در سطح کشور است که بیشتر از هزار و ۵۰۰ شرکت فناور در این مراکز فعال می باشند.

وی اظهار نمود: متاسفانه به علل مختلفی همچون مسائل زیرساختی، دسترسی به بازار و... فرصت رشد برای شرکتهای دانش بنیان و استارتاپی در استان ها محدود است به همین جهت در پارک علم و فناوری البرز می توانیم یا شرایط ویژه، میزبان شرکت هایی باشیم که مراحل رشد را در استان طی کرده و به هر علتی ادامه یا توسعه فعالیت آنها در استان مقدور نیست.

ابراهیمی اظهار نمود: امکان ایجاد زمینه همکاری واحدهای فناور استان با فناورانی که در پارک های علم و فناوری جهاد دانشگاهی فعال می باشند و فعالیت آنها در زنجیره فعالیت فناوران استان است، وجود دارد.

وی ضمن اشاره به ورود جهاد دانشگاهی به فعالیت در زمینه های بین المللی اظهار داشت: مقدماتی در این خصوص برای نمونه در حوزه کشورهای عضو سی آی اس، عمان، سوریه، امارات و... فراهم شده و امکانات و شرکایی در این کشورها داریم که بر این اساس می توانیم با شرکتهای فناور فعال در پارک استان که تمایل به فعالیت در این کشورها دارند خدمات عرضه نماییم. سبد کشورهایی که می توانیم با آنها همکاری نماییم درحال توسعه است و می توانیم به شرکتهای فناور استانی در این رابطه کمک نماییم.

مرادی معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری استان مرکزی هم در این نشست اظهار نمود: پارک علم و فناوری استان مرکزی از سال ۸۱ شروع به کار کرده و جزو پارک های شاخص و خوب کشور است.

وی با اشاره به اینکه در دوره اخیر بیشترین تعاملات بین این پارک و جهاد دانشگاهی صورت گرفته اضافه کرد: پارک علم و فناوری استان به همکاری با نهادهای داشگاهی استان توجه ویژه ای دارد و استمرار همکاری بین پارک و جهاد دانشگاهی استان برکاتی برای هر دو طرف خواهد داشت.

مرادی اظهار نمود: پارک استان مرکزی رتبه یک جهش شرکتهای دانش بنیان در کشور را از آن خود کرده است. ۲۵۰ شرکت فناور و دانش بنیان به شکل رشد و پیش رشد و پسارشد در این مجموعه فعال می باشند و در سالهای اخیر رشد خوبی در حوزه فعالیت این واحدها صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در سالهای اخیر در حوزه صنایع نرم هم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و شرکتهای موفقی در این عرصه در پارک مسقر هستند که بعضی از آنها در زمینه بین الملل هم فعالیت می نمایند.

مرادی اظهار داشت: تلاش شده است که شرکتهای یاد شده را در زمینه های مختلف رشد داده و سبد استان را در این حوزه تکمیل تر نماییم چونکه استان مرکزی بسیار پرظرفیت است.

وی با اشاره به اینکه گردش مالی سال قبل حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده، نزدیک به یک همت فروش محصولات و خدمات و حدود ۲۰ میلیون دلار فروش محصول صادراتی انجام شده و ۱۵۰ محصول تجاری سازی شده است، اضافه کرد: ۲۴۰۰ نفر در واحدهای مرکز رشد و پارک و پسارشد فعال می باشند.

مرادی ضمن اشاره به برگزاری رویدادهای مختلفی پارسال اضافه کرد: این رویدادها مورد استقبال خوبی قرار گرفت و تلاش می نماییم هر دو هفته یک رویداد را برنامه ریزی و اجرا نماییم. ارتباط خوبی هم با بنیاد نخبگان برقرار شده و بازدیدهای خوبی توسط این بنیاد در این مجموعه رقم خورده است.

وی اضافه کرد: مرکز دانش آموزی پارک علم و فناوری استان در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید و سه سال مطالعات آن به درازا کشید. در این خصوص یک مدل بومی سازی شد تا بر مبنای آن پرورش استعداد و خلاقیت دانش آموزان محقق شود.

وی با اشاره به اینکه خیلی از شرکتهای موجود در استان دانش بنیان هستند ولی یا آگاهی از روش های ورود به فهرست این گونه شرکت ها را ندارند یا تمایلی برای اینکار ندارند، اظهار داشت: در این رابطه دفتری افتتاح شد که خدمات رایگانی را در جهت سوق دادن این شرکت ها بسمت استفاده از خدمات پارک و قرار گرفتن آنها در زمره شرکتهای دانش بنیان انجام می دهد تا در نهایت زیست بوم پارک تکمیل تر شود.

معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری استان مرکزی، کل اعتبارات مالی پارک استان را حدود ۴۰ میلیارد تومان عنوان نمود و اضافه کرد: این رقم عملاً رقم ناچیزی است بنابراین تلاش شده از محل های دیگر تأمین منابع صورت گیرد که سال قبل ۱۵۰ میلیارد تومان از منابع بنیاد علوی و بنیاد برکت برای پشتیبانی از شرکت ها استفاده و دسترسی کسب و کارهای موجود به منابع تسهیل شد.

محسن مرادی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی هم اظهار نمود: پیرو تفاهمنامه های امضا شده با استانداری، پارک علم و فناوری و جهاد دانشگاهی استان، تعاملات خوبی بین پارک و جهاد دانشگاهی شکل گرفته و اقدامات تعاملی خوب بین این دو نهاد انجام شده و همکاریهای خوبی بین این دو مرکز وجود دارد.

وی اضافه کرد: درمورد پارک علوم و فناوری نرم و مرکز رشد محلات هم گفت وگوهایی صورت گرفته ولی در این عرصه ها مواردی وجود دارد که باید رفع و درمورد برخی جزئیات اقداماتی صورت گیرد تا بتوانیم همکاریهای مشترکی با پارک علم و فناوری داشته باشیم و در نهایت با عنایت به ایده های موجود، بسته ای آماده شود تا بتوان آن را در استان اجرایی کرد.

مشاور رئیس جهاد دانشگاهی در امور تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان و همراهان از بخش های مختلف پارک علم و فناوری استان مرکزی بازدید کردند.









منبع:

1403/08/04
11:59:49
5.0/5
10
تگهای خبر: خدمات , دانش , دانش بنیان , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات