امام جمعه شهر سنندج:

جهاددانشگاهی باید بدنبال تولید و توسعه علم باشد

جهاددانشگاهی باید بدنبال تولید و توسعه علم باشد به گزارش ما دیجیتال، کردستان امام جمعه شهر سنندج اظهار داشت: جهاددانشگاهی با عنایت به توان، ظرفیت و رسالتی که دارد باید علم را تولید و بدنبال توسعه آن باشد.


ماموستا فایق رستمی، امروز یکشنبه(۸ مهر) در دیدار با سرپرست و معاونان جهاددانشگاهی استان کردستان، ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه دشمن صهیونیست در به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله و جنایت در لبنان، اظهار داشت: علم در دنیای امروز بسیار اهمیت دارد و خداوند بزرگ، خود نخستین معلم علم است و این امر در آیات گوناگون قرآن تکرار شده است.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، با اعلان اینکه علم باید جهان را آباد کند، اضافه کرد: کشورهایی که از علم برای ساخت بمب و نابودی بشر استفاده می نمایند، در حقیقت به علم بی احترامی کرده و آنرا بی ارزش می کنند.
ماموستا رستمی با تکیه بر این که خداوند می خواهد که با علم آرامش نصیب جامعه شود و بشر به رفاه برسد، اشاره کرد: علم تنها تربیت و تعلیم نیست، بلکه باید در عرصه های صنعت و معدن، کشاورزی، دریایی و هوایی و سایر زمینه ها تولید شود.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جهاددانشگاهی در راه توسعه همیشه پیشگام بوده است، افزود: علم باید مرزها را بشکافد و به تمام جهان سوق داده شود چون علم سرمایه ای است که جامعه را از جهل دور می کند و به سعادت و کمال می رساند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این مهم که ظرفیتهای جهاددانشگاهی باید شناخته شود، بیان کرد: ظرفیتهای این نهاد انقلابی بر هیچ کس پوشیده نیست و از این راه می توان با بهره بردن از آن توان جامعه را در راه توسعه حرکت داد.
در ابتدای این جلسه محمد عادل رضایی سرپرست جهاددانشگاهی استان کردستان، اظهار داشت: جهاددانشگاهی دارای ظرفیتهای مختلفی است که می تواند با حمایت مسئولان منشا خیر و برکت برای این استان باشد.
وی، خبرگزاری ایسنا، ایکنا، مرکز افکارسنجی، فعالیت در عرصه های پژوهشی و دانش بنیان، کشاورزی، نمایندگی رویان و برگزاری دوره های مهارت محور در بخش آموزش و فعالیت در عرصه اشتغال و کوشش برای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها را اهم کارهای جهاددانشگاهی استان ذکر کرد.
رضایی بیان کرد: کارهای حوزه پژوهش جهاددانشگاهی در سطح کشور سرآمد کارهای تحقیقاتی در سطح دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است و جهاددانشگاهی در این بخش موفق شد تا علم را تبدیل به فناوری و ثروت کند و بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال دانش بنیان باشد.
سرپرست جهاددانشگاهی کردستان اشاره کرد: این نهاد می تواند خدمات تخصصی بهادار ای به استان عرضه نماید و در این خصوص نیاز است مسئولان استان حمایت های لازم را از این نهاد و کارهای دانش بنیان آن داشته باشد.
انتهای یپام


1403/07/11
10:52:50
5.0/5
129
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دانش , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات