براساس اسناد دادگاه؛

قصد گوگل برای از بین بردن رقبایش فاش شد

قصد گوگل برای از بین بردن رقبایش فاش شد ما دیجیتال: یکی از مدیران سابق گوگل به همکارانش گفته بود هدف از کسب وکار تبلیغات آنلاین این شرکت نابودی رقبا است و مالکیت سرور انتشار تبلیغات به این شرکت قدرت بیشتری برای سلطه بر بازار می دهد.


به گزارش ما دیجیتال به نقل از رویترز، طبق شواهد دادستانی آمریکا یک مدیر ارشد گوگل در سال 2009 میلادی به همکارانش گفته بود هدف کسب وکار نوپای تبلیغات آنلاین شرکت در آن زمان از بین بردن شبکه های تبلیغاتی رقیب است. این اسناد در پرونده آنتی تراست آمریکا مقابل کسب وکار تبلیغاتی گوگل ارائه شده اند. این بیانیه ها تاکیدی بر ادعای وزارت دادگستری ایالات متحده است که طبق آن گوگل در پی انحصار بازار سرورهای تبلیغاتی ناشر و شبکه های تبلیغاتی آگهی دهنده بوده و تلاش نموده بر بازار مبادلات تبلیغاتی که در این زمینه قرار دارند تسلط یابد. در روز سوم این دادگاه، دادستان های پرونده شواهدی از دیدگاه کارمندان گوگل درباره ی محصولات آن در زمانیکه دولت مدعی است شرکت قصد سلطه بر بازار فناوری های تبلیغاتی داشته را ارائه نمود. بر طبق شواهد ارائه شده در دادگاه دیوید روزنبلات رئیس بخش نمایش آگهی گوگل درباره ی استراتژی شرکت در اواخر ۲۰۰۸ یا اوایل ۲۰۰۹ میلادی اظهار داشته بود: ما می توانیم شبکه های دیگر را نابود نماییم و هدفمان نیز همین است. گوگل تمام اتهامات را رد و ادعا می کند با رقابت شدید از طرف شرکت های تبلیغات دیجیتال روبرو بوده است. روزنبلات در سال ۲۰۰۸ میلادی و زمانیکه گوگل شرکت فناوری تبلیغاتی او را خرید، در این غول فناوری مشغول بکار شد و یک سال بعد آنجا را ترک کرد. یادداشت ها درباره ی صحبت های وی نشان میدهد وی درباره ی مزیت های مالکیت فناوری در هر دو طرف و البته میانه بازار سخن گفته است. طبق یادداشت ها اوگفته بود: ما شرکت گلدمن ساکس و بورس NYSE هستیم. او به یکی از بزرگترین بورس های سهام و همین طور یکی از بزرگترین شرکت های ایجاد بازار جهان اشاره دارد. ایشان سپس اظهار داشته بود: گوگل چیزی ساخته که با بورس NYSE یا بورس لندن قابل مقایسه است. به بیان دیگر ما کاری که گوگل در عرصه جستجوی آنلاین کرد را در عرصه نمایش تبلیغات انجام می دهیم. در یادداشت های روزنبلات اشاره شده بود شبکه آگهی دهنده با مالکیت سرور انتشار آگهی می تواند سریع تر از بقیه محلهای موجود برای تبلیغات را رصد کند. او همین طور گفته بود چنین اقدامی کابومی برای ناشرانی خواهد بود که پلت فرم تبلیغاتی شان را تغییر دهند.


منبع:

1403/06/24
11:43:10
5.0/5
64
تگهای خبر: آنلاین , دیجیتال , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات