توسط نمایندگان پارلمان انگلیس:
متا کلاهبرداری آنلاین را جدی نمی گیرد
به گزارش ما دیجیتال، نمایندگان پارلمان انگلیس متا را متهم کرده اند که مشکل کلاهبرداری آنلاین در پلت فرم هایش را جدی نگرفته است.
به گزارش ما دیجیتال به نقل از پرس اسوسیشن، بعد از آنکه نمایندگان صنعت بانکداری اعلام نمودند بیشترین کلاهبرداری هایی که مشاهده می کنند از پلت فرم های متا شروع شده، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام تحت تحقیق دقیق کمیته منتخب امور داخلی انگلیس(Home Affairs Select Committee) قرار گرفته است. پل دیویس مدیر جلوگیری از جرایم مالی در TBS در این زمینه به کمیته مذکور اظهار داشت: فیسبوک مکان اصلی شروع کلاهبرداری ها است. طرح های مجرمانه جعل هویت و سرمایه گذاری جعلی از شایع ترین انواع کلاهبرداری از مشتریان بانکی است. او در این زمینه اظهار داشت: درباب کلاهبرداری های گفته شده، که به عقیده من موارد اصلی هستند، حدود ۸۰ درصد آنها از رسانه های اجتماعی شروع می شوند. البته صادقانه، وقتی می گویم شبکه اجتماعی، باید بگویم که بیشتر این کلاهبرداری ها از کانال هایی شروع می شوند که به یک شرکت خاص یعنی متا تعلق دارند. فیسبوک هیچ کانال پرداختی ندارد. در مقابل فیلیپ میلتون مدیر سیاستگذاری عمومی در بخش کلاهبرداری در شرکت متا به کمیته اظهار داشت: این شرکت با چنین چالشی بسیار جدی برخورد می کند. وی در ادامه اضافه کرد: ما از سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۰ میلیارد دلار درباره ی حفظ ایمنی و امنیت هزینه کردیم و این روند کند نشده است. ما فقط در سال قبل ۵ میلیارد دلار صرف این چالش کردیم. اکنون ۴۰ هزار نفر درسراسر شرکت برای حفظ ایمنی و امنیت فعالیت می نمایند که نیمی از این افراد بطور مستقیم محتوا را بررسی می کنند. بدین سبب ما سرمایه گذاری قابل توجهی برای جلوگیری از وقوع این نوع کلاهبرداری می نماییم. از طرف دیگر تیم لاتون یکی از اعضای کمیته و نماینده پارلمان عضو حزب محافظه کار اظهار داشت: ۵ میلیارد دلاری که متا مدعی است سال قبل صرف ایمنی و امنیت شده معادل کمتر از ۴ درصد درآمد سالانه شرکت بوده و رقم بسیار بالایی نیست.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب