رئیس مركز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری:

رساله های تحصیلات تکمیلی پتانسیلی بزرگ که به سادگی هدر می رود

رساله های تحصیلات تکمیلی پتانسیلی بزرگ که به سادگی هدر می رود به گزارش ما دیجیتال، خراسان رضوی رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری اظهار داشت: ما یکی از کشورهای دارای بالاترین تعداد دانشجوی و دانش آموخته تحصیلات تکمیلی هستیم و اگر بتوانیم رساله های آنان را جهت دهی و تنها بر روی ۵ درصد از ۵۰۰ هزار مورد، یعنی چیزی حدود ۲۵ هزار رساله کار نماییم، پتانسیل بزرگی در اختیار کشورمان قرار می گیرد.


شقایق حق جوی جوانمرد در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به شعار «نوآوری آسان و ارزان» اظهار نمود: برای موفقیت در زمینه اقتصاد مبتنی بر نوآوری، باید همه شرکای کلیدی را به بهترین شکل ممکن درگیر کنید. یک شریک کلیدی مهم در شکل گیری و جدی شدن بازار اقتصاد مبتنی بر نوآوری، صنایع و شرکت هایی هستند که الان در کف صحنه حضور دارند و می فهمند که نوآوری می تواند برایشان ارزش افزوده خلق کند.
وی افزود: صنعت غذای ما جزو صنایعی است که می داند راهش برای حفظ خود در این بازار پر رقابت، نوآوری است. با راه اندازی لابراتوار های ساخت سریع (آزمایشگاه هایی برای ساخت سریع نمونه نوآورانه و آزمایش آن) شما می خواهید به صنعت بگویید اگر با هم باشیم، می توانیم نوآوری های بزرگتری داشته باشیم یا این که نوآوری کوچکتری که شما می توانستید انجام دهید را ما به شکل آسان تر و ارزان تر انجام می دهیم.
رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر ما نتوانسته ایم در بازار رقابتی کشورهای همسایه، قسمتهایی را برای خودمان نگه داریم، به این علت است که نتوانسته ایم استانداردهای آنان را تأمین نماییم. ازاین رو برخی بازارها را از دست داده ایم و اگر هم فرصت بازاری ایجاد شود، آمادگی آن وجود ندارد.
حق جوی جوانمرد با تاکید بر ضرورت تغییر مدل از عرضه محور به تقاضامحور بیان نمود: در مدل عرضه محور، نوآوری توسط محققین در لابراتوار ایجاد می شود، بدون آنکه بدانیم چه کسی می خواهد از آن استفاده نماید و بعد از آن احتیاج به بازاریابی و... احساس می شود. اما در مدل تقاضامحور از همان ابتدا به سراغ کسانی می رویم که بازار را در دست دارند و بازارهای بین المللی را رصد می‎کنند، در واقع آنان می دانند که چه کنند تا ارزش افزوده خلق کنند و بدین سان مسیر نوآوری را پایدار می کنند.
لابراتوار جهاددانشگاهی خراسان رضوی


منبع:

1402/11/07
09:11:21
5.0/5
389
تگهای خبر: بازاریابی , دانش , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
madigital.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ما دیجیتال محفوظ است

ما دیجیتال

اخبار دیجیتال و فناوری اطلاعات