منتفی شدن دریافت كارمزد؛
آمازون از ترس شکایت دریافت هزینه های اضافی را لغو کرد
به گزارش ما دیجیتال، سخنگوی آمازون اعلام نمود این شرکت مبحث دریافت هزینه اضافی از خرده فروشانی که از سرویس حمل و نقل آمازون استفاده نمی کنند، را ملغا کرده است.
به گزارش ما دیجیتال به نقل از رویترز، این امر نشان داده است غول خرده فروشی آنلاین روشی محافظه کارانه برای انجام عملیات هایش در بحبوحه افزایش تحقیقات آنتی تراست در پیش گرفته است. آمازون تصمیم داشت از یکم اکتبر ۲۰۲۳ میلادی کارمزد ۲ درصدی جدیدی بر هر فروش محصول فروشندگان طرف ثالثی وضع کند که کالاهایشان را خودشان ارسال می کنند. این شرکت اعلام نموده بود کارمزد مذکور برای حفاظت از آن محصول در مقابل هزینه های بالاتر دریافت می شود. اما حالا یک سخنگوی آمازون در اینباره می گوید: بعد از بررسی های دقیق تصمیم گرفتیم برنامه دریافت کارمزد مذکور را اجرا نکنیم تا نظرات فروشندگان در مورد آن روی طرح تأثیر نگذارد. تغییر برنامه های آمازون در حالی روی می دهد که شرکت با یک شکایت احتمالی از جانب کمیسیون فدرال تجارت روبرو است. کارمزد گفته شده روی هزاران فروشنده اعمال می شود که از راه Seller Fulfilled Prime (برنامه آمازون برای تضمین ارسال سریع کالا) محصولات خویش را می فروشند. این درحالی است که شرکت فرآیند ارسال محموله را کنترل نمی نماید. پیشبینی می شد در ماه جاری و بعد از آنکه آمازون اعلام نمود امتیازاتی برای تسویه ادعاهای آنتی تراست ضد خود عرضه نمی کند، کمیسیون فدرال تجارت شکایتی ضد شرکت ثبت کند. این سازمان از دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تحقیقات در رابطه با آمازون را شروع کرده است. آمازون به علت ترجیح دادن محصولات خود بر فروشندگان دیگر در پلت فرم فروش آنلاین با انتقادات زیادی روبرو شده بود.
منبع: madigital.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب