با دستكاری نتایج جستجو؛
دست آمازون برای کپی کالاها در هند رو شد
بر اساس گزارشی جدید آمازون طی یک برنامه سیستماتیک محصولات شرکتهای دیگر در هند را کپی و نتایج جستجو را دستکاری کرده تا محصولات خودش را ترویج کند.
به گزارش ما دیجیتال به نقل از انگجت، برپایه گزارش ها خبرگزاری رویترز به هزاران صفحه از اسناد داخلی این شرکت همچون ایمیل ها و طرح های کسب وکاری دست یافته که فعالیتهای واحد آمازون در هند را با جزئیات توضیح می دهد. یک گروه برندهای خصوصی در هند (که در مورد محصولات با آمازون همکاری می کند) از پلت فرم این شرکت در هند برای یافتن کالاها و ایجاد یک نسخه کپی از آنها بهره برده است. هدف این اقدامات یافتن مرجعی برای کالاها و کپی کردن آنها بوده است. سندی در ارتباط با ۲۰۱۶ میلادی حاکی از یک طرح دقیق برای یک برند آمازون به نام Solimo است که برای بازار هند طراحی شده بود. به صورت دقیق تر هدف این اقدام استفاده از اطلاعات واحد آمازون در هند برای توسعه محصولات و سپس اتکا به همین واحد برای ترویج آنها میان مشتریان بوده است. این سند نشان داده است گروه برندهای خصوصی تصمیم داشتند با تولید کنندگان کالاها شریک شوند چونکه این شرکت ها از فرایندهایی خاص استفاده می کردند که روی کیفیت نهایی محصول تاثیر می گذارد. آنها خواستار دستیابی به چشم اندازی از فعالیتهای تولید کنندگان و استفاده از دانش آنها برای تولید نسخه ای از کالا بودند که کیفیت آن با کالای مرجع برابر بود. بعد از تولید نسخه کپی شده از کالا، آمازون با استفاده از روشی خاص نتایج جستجو را دستکاری می کرد تا محصولات سولیمو و برند آمازون بیسکیس در بالای صفحه ظاهر شوند.
منبع: ما دیجیتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب