بازه قیمت منصفانه در آگهی های خودروی دیوار چیست؟
به گزارش ما دیجیتال دیوار اطلاع داده که با سازوکاری دقیق امکان سوداگری در آگهی های خودرو را از بین برده است. چند ماه پیش دیوار اعلام نمود که با تعیین «بازه قیمت منصفانه» برای هر مدل خودرو و به روزرسانی روزانه آن، امکان ورود قیمت های عجیب و غریب در آگهی ها را از بین برده است.
با گذشت چند ماه از این ماجرا مشاهده می شود که این ترفند کاملا موثر بوده و دیگر کاربری از بالا بودن و غیر واقعی بودن قیمت خودرو ها در دیوار شکایت نمی نماید. اما دیوار چگونه توانسته این ترفند را پیاده کند؟
به طور مشخص دیوار بازه ای را برای درج قیمت منصفانه خودرو تعریف کرده است. هر قیمتی که خارج از این محدوده باشد، بعد از بررسی از جانب ناظران حذف و عبارت «غیرقابل نمایش» جایگزین قیمت می شود.
حداکثر قیمت خودرو بر مبنای میانگین قیمت معاملات انجام شده در دو هفته اخیر تعیین می شود. این میانگین هم بر مبنای داده های موجود در مراکز تعویض پلاک استخراج می شود. ناگفته نماند که در صورت افت قیمت خودرو اتکای دیوار به متوسط قیمت در دو هفته گذشته نخواهد بود و در همان روز تأثیر روند کاهشی را در تعیین بازه منصفانه می بینیم، اما در صورت افزایش قیمت به میانگین قیمت دو هفته گذشته اتکا می شود تا با این سازوکار افزایش قیمت ها کنترل شود. ضمن این که قیمت خودرو های کارکرده به صورت هوشمند با اعمال ضریبی روی قیمت خودرو های صفر هم قابل شناسایی است. یعنی با تلفیق این دو شیوه امکان درج قیمت های ساختگی و جعلی که آگهی آنها اصلا به مرحله فروش هم نمی رسد، وجود ندارد. اگر کاربری بخواهد به دلایلی مثل افزودن آپشن ها و امکانات جانبی خودرویی را آگهی کند هم این نکته در توضیحات دیوار درج می شود.
از سوی دیگر بخش ویژه ای هم به محتوای اغلب آگهی های خودرو در دیوار اضافه شده که به شکل یک طیف با شمایل گرافیکی نشان داده است قیمت این آگهی در کجای بازه قیمت منصفانه جای می گیرد. با این مکانیسم خریداران می دانند این خرید تا چه حد مقرون به صرفه است. 2121
منبع: madigital.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب