طبق اعلام رگولاتوری؛
دریافت صورتحساب تلفن ثابت با كددستوری میسر شد
ما دیجیتال: طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مشتركان تلفن ثابت می توانند با شماره گیری كددستوری #2020؛ برای دریافت صورتحساب خود اقدام نمایند.
به گزارش ما دیجیتال به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره داغی اظهار داشت: باتوجه به عدم صدور صورتحساب کاغذی، این کد دستوری بمنظور پیش گیری از قطعی و تخلیه خطوط تلفن ثابت به سبب بدهی به راه افتاده است. مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده اشاره کرد: همین طور با شماره گیری کد دستوری #۲۰۲۰* مشترکان علاوه بر دریافت صورتحساب کارکرد خط تلفن می توانند برای ثبت یا تغییر شماره تلفن همراهی که پیامک صورتحساب به آن ارسال می شود اقدام نمایند. وی با اشاره به شکایت های بعضی از مشترکان درباره قطعی خط تلفن ثابت شان اضافه کرد: بر طبق مصوبه ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (شماره ۳)، اپراتورها می توانند درصورت پرداخت نشدن هزینه کارکرد تلفن ثابت، متناسب با نوع خط برای قطعی یا تخلیه آن اقدام نمایند. این مقام مسئول در رگولاتوری درباره انواع خطوط تلفن ثابت عنوان کرد: بر طبق مصوبه کمیسیون هم اکنون خطوط تلفن ثابت در سه نوع تلفن بدون سپرده و تضمین پرداخت، دارای سپرده و دارای تضمین پرداخت به مشترکان واگذار شده است. قره داغی عنوان کرد: تلفن بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، خط تلفنی است که مشترک آن در زمان ثبت نام فقط هزینه اتصال، مالیات و عوارض را پرداخت کرده و مبلغی بعنوان سپرده و تضمین پرداخت به اپراتور نداده است، در حالی که در تلفن دارای مبلغ سپرده، مشترک در زمان ثبت نام علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را به عنوان سپرده به اپراتور ارائه دهنده سرویس تلفن ثابت، پرداخت کرده است. وی ادامه داد: در تلفن دارای تضمین پرداخت، مشترک علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را به عنوان تضمین پرداخت به اپراتور پرداخت کرده است. مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری درباره نحوه برخورد اپراتورها با مشترکین بدهکار اشاره کرد: چنانچه مشترک با هر میزان مبلغ کارکرد نسبت به پرداخت دو دوره متوالی صورتحساب مطابق زمانها و مهلت های تعیین شده (طول دوره حداقل یک ماه) اقدام نکند و یا کارکرد خط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد پیش بینی شده در مصوبه یعنی ۲۰ هزار تومان برسد، اپراتور باید میزان بدهی را به مشترک اطلاع رسانی کرده و حداقل ۲۴ ساعت زمان را برای پرداخت بدهی تعیین کند. وی اظهار نمود: حد نصاب کارکرد برای تلفن دارای سپرده و دارای تضمین پرداخت، ۸۰ درصد مبلغ سپرده و تضمین پرداخت است و اپراتور بعد از اطلاع رسانی به مشترک حداقل ۷۲ ساعت زمان را برای پرداخت بدهی تعیین می کند. قره داغی با اشاره به اینکه در مرحله اول اپراتور بعد از سپری شدن دوره و مهلت پرداخت می تواند خط تلفن مشترک بدهکار را به مدت دو هفته یک طرفه کند اضافه کرد: در مرحله دوم درصورت عدم پرداخت بدهی در زمان تعیین شده، اپراتور می تواند بعد از اطلاع رسانی و ارسال اخطار به مشترک با مهلت مشخص یکساله و با موضوع مشخص برای قطع خط تلفن وی بطور کامل (دو طرفه) اقدام نماید.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب